mandag 4. oktober 2010

Mambo vipi? (ting [er] hvordan?)

Mzungu leker med maten - til glede for andre gjester på restauranten.

Nå har vi hatt noen dager i Dar es Salam. Markeder med kokende liv, artige lukter, mange farger, folk som hilser, roper og spør over alt. "Mambo?"(hei), "Karibu"(velkommen), "Mzungu"(hvit mann),"Where are you from?. Afrika er spennende!

I går var vi på gudstjeneste i en anglikansk kirke. Veldig høykirkelig, - og faktisk med orgel(!). Mange hyggelige folk og god stemning. I dag har vi vært ute og spist lunsj på en lokal restaurant. Jeg spiste fisk(se bildet). I kveld skal vi besøke DJs familie, det blir koselig.

I morgen kl. 07 drar vi nordover med ekspressbuss. Satser på at noen fra skolen henter oss i Arusha.
Siden jeg ikke vet hvordan Internett-tilgangen blir videre regner jeg med at det kanskje blir en bloggoppdatering i uka eller noe sånt framover. Mitt tanzanianske mobilnummer er (+255)686298395.

4 kommentarer:

  1. God tur, Stian!! Kjekt å følge med på bloggen! :) Take care!

    SvarSlett
  2. Hei igjen !Høres ut som dere har det artig :)Vet ikke helt om jeg vil anbefale den fiskemenyen...God tur nordover ! Klem, modern.

    SvarSlett
  3. ORGEL!!! Oh, jeg vil også ha;) det fiskebildet der var skremmende likt et bilde vi tok på safari i Senegal, husker du??:)

    SvarSlett
  4. Ja, sant Einar, jeg har i grunn mange sånne flashback nå. gjestehus med myggnetting, gasskomfyrer og maur inne... ;)

    SvarSlett