fredag 1. oktober 2010

Avskjed med Norge

Den harde kjerne etter avskjedsfesten: Solveig, David, Torstein, Stian, Soltan, Marit, Odd Fridtjov og Adrian.
Tirsdag holdt Ichtys-gjengen en heidundrende avskjedsfest for meg i Oslo. Jeg har ikke noe eksakt tall, men tipper at over 80 mennesker var innom kafeen i løpet av kvelden. Aziz hadde bakt en stor kake, Soltan hadde hentet boller og kaker på Godt Brød og Marit hadde bakt eplekake. Masse flotte mennesker sørget for at kafé-folket ikke fikk stengt dørene før klokka var godt over 23. Tusen takk til alle dere som kom og gjorde kvelden til et minne jeg kommer til å huske lenge! ...og takk for mange koselige hilsener og bilder i boka jeg fikk med meg!
Te med gode venner: Abraham og Marit. Dagens leksjon hausa: -Kanalapia? -Lapiallo!
Onsdag og torsdag gikk med til pakking og avskjed med foreldre og besteforeldre i Skien. Og så var den store dagen kommet. Buss Skien - Oslo - Gardermoen. Og fly Gardermoen - Istanbul. Og det er så langt jeg har kommet pr akkurat nå. Om noen timer går turen videre til "Fredens Havn", Dar es Salam, med mellomlanding i Entebbe, Uganda. I Dar es Salam skal broren til DJ plukke oss opp og kjøre oss til hotellet Holiday Inn og så får vi forhåpentlig litt guiding av DJs familie etterhvert. Det er deilig å vite at noen møter oss på flyplassen, i alle fall.

I skrivende stund er jeg i ferd med å innse at jeg skal være lenge vekk. Men det får jeg skrive mer om etter hvert.

Bestemor og Stian
Stian og bestefar
Mamma og pappa

1 kommentar:

  1. Heisann ! Titter innom bloggen din og har lest den opptil flere ganger allerede :) Uvirkelig at du er så langt borte..Klem, modern.

    SvarSlett