onsdag 8. desember 2010

Black mamba på trappa!

Hørt om slangen Black Mamba? For et par dager siden lå det plutselig en sånn en rett på utsida av døra mi. Jeg skremte den da jeg kom fra rommet mitt, så den satte full fart ut mot veien på utsida av huset vårt. Ei av damene som jobber på campus var på pletten med en gang og drepte den med et metallrør.

Og hvis du ikke har hørt om Black Mamba: Det er en av verdens raskeste slanger og et bitt fra den dreper en mus på 5 minutter og et menneske på ca en time. Navnet er forresten ganske misvisende, for 'mamba' på swahili betyr krokodille. Les mer om Black Mamba her.

Godt over en meter lang og veldig kjapp.
Gutta var ganske redde for å ta i den til og med etter at den var død.
Vi var i grunn ganske fornøyde med at den var død.
Etter å ha psyka seg opp en stund tok Ketu mot til seg....
....og så kom smilet også.
Pulsen var ganske høy da jeg hadde denne levende på ca 4 meters hold....!
Julekortbilde 1 - lite som minner om jul...!
Julekortbilde 2

3 kommentarer:

  1. Liker at "ei dame som jobber på campus" tok slangen ;)
    Viss anledninga byr seg vil vel gutta prøve seg og?
    Fine "julekort"bilete ;p
    -Solveig

    SvarSlett
  2. Damene her er skikkelig tøffe, så det var nok ikke tilfeldig:P Det er mange damer her som jobber skikkelig hardt...

    SvarSlett
  3. Hei! Hjelp.. dette var litt av en opplevelse..du lever farlig, min kjære sønn! Håper du ikke får for nære møter med denslags :(
    Klem fra mora som er "hysterisk redd for orm "
    ps fine julekort-bilder. Pap hilser.

    SvarSlett