mandag 2. mai 2011

Annerledes påskehilsen

Litt forsinka blogginnlegg på grunn av et vanskelig Internett-filter på skolen, men her er det omsider:

Kjedemeldinger finnes overalt, men i løpet av påska har jeg fått noen litt annerledes enn det vi er vant med i Norge. Sjekk disse:
-------------------------------------------
"Samahani kwa kukushtukiza, ingawa jambo lenyewe ni muhimu.
Nina rafiki anatoka mbali na anahitaji sehemu ya kukaa atakapokuwa amewasili,
nami nimemuelekeza aje nyumbani kwako. Naomba umpokee na umpende.

Jina lake ni Yesu wa Nazareth. Mwambie kwa upole:
Yesu wa Nazareth, nakupenda, nakuhitaji, safisha moyo wangu kwa damu yako,
bariki nyumba yangu na familia yangu.

Tuma sms hii kwa watu watano.
Utabarikiwa wala usidharau, upokee baraka zake!"

Oversettelse:
"Unnskyld forstyrrelsen, men denne tingen er viktig.
Jeg har en venn som kommer langveisfra og trenger et sted å bo når han kommer,
Jeg har forklart ham veien hjem til deg. Jeg ber deg om å ta ham imot og være gla' i ham.

Hans navn er Jesus fra Nasaret. Fortell ham forsiktig:
Jesus fra Nasaret, jeg er gla i deg, jeg trenger deg, rens hjertet mitt med ditt blod,
velsign mitt hjem og min familie.

Send denne sms'en til fem mennesker.
Du vil bli velsigna, ikke vær skeptisk, ta imot hans velsignelse!"

------------------------------------------
"Katika safari ya kuelekea Kalvari Yesu akiwa ameubeba msalaba alianguka mara kadhaa,
alijeruhiwa na kudhihakiwa, akafa kifo cha aibu,hatimae akashinda mauti!

Nasi katika safari hii tulionayo, tumeanguka mara kwa mara na tumejeruhiwa pia,
hebu tumewangalie Kristo - hakika tutasimama imara na ushindi ni hakika.

Tuma ujumbe huu kwa rafiki zako wote unaopenda kukatiza nao mitaa ya Mbinguni.
Pasaka njema!"

Oversettelse:
"På vei til Golgata da Jesus bar korset falt han et par ganger,
han ble mishandlet og gjort til latter,døde skammens død, men han overvant døden!

og vi, på den veien som vi er,vi faller gang på gang og vi blir dårlig behandler også,
men da kan vi se på Kristus - vi skal stå sterke og seieren er sikker.

Send denne meldinga til alle dine venner du vil treffe på i Himmelens gater.
God påske!"
------------------------------------------
"Haleluya! Mwanakondoo ameshinda! Tumfuate!
"Halleluja! Lammet har seiret! La oss følge ham!"
------------------------------------------
noen på engelsk(kanskje mer likt det man kan få hjemme, men en del mer frimodig):
"Haleluya! He has arisen indeed! He is not in the tomb, He is not there,
you'll find Him everywhere you go, you'll find Him in every life situation you encounter. You just call Him. Happy Easter!
------------------------------------------
"It wasn't the nails that kept Jesus on the cross, but His love to us!
You mean so much to Him. Have a blessed easter!"
-----------------------------------------
og en fra en muslim:
"Easter is a promise, God renews us each spring.
May the promise of Easter fill your heart with peace and joy!
Happy Easter!"
-------------------------------------------
Håper dere har hatt en god påske!

1 kommentar:

  1. Hei ! Ord til ettertanke, vi har nok litt å lære ang frimodighet også !
    Lenge siden jeg har skrivd noe til deg på bloggen din,er fortsatt stadig innom her, men har heller blitt noen sms`er. Teller mnd til du kommer hjem nå, gleder meg til august!! Klem,mamma.

    SvarSlett