onsdag 17. november 2010

Så begynner det å nærme seg en hverdag

Gutta fra praise- and worship team
Tida har flydd i det siste og det har blitt lenge siden forrige blogginnlegg, men her kommer det et livstegn. Nå er jeg i ferd med å få oversikt over timeplanen, har fått en fin vennegjeng, blitt med i kor og lovsangsband - og faktisk sunget solo på swahili. Fagene jeg tar dette semesteret blir antagelig to emner i kirkehistorie, to i systematisk teologi og tre missiologi-emner.
Den lille regntida har også begynt her. Det ser ut til at det stort sett regner om natta eller kvelden/morgenen og så er det fint vær om dagen. Artig og uvant.
Joash og Ole i matkø
En av mine nye kompiser, Joash, har også blitt min og Oles gitarelev. Han går første året på Bachelor of Divinity, pastor-utdanningen i ELCT(Den lutherske kirke i Tanzania), spiller allerede piano og er en veldig artig fyr. Jenter hjemme; denne karen tror jeg hadde sjarmert dere lett!  

Ole i kantina. Her ser han skeptisk ut, men stort sett er han fornøyd med maten.
Alt for Jesu fot jeg legger(på swahili)
1. Vyote namwachia Yesu, sibakishi chochote.
Nimwamini sikuzote, niwewake daima.

Ref. Ninamwachia, ninamwachia, 
namwachia Bwana Yesu nilivyonavyo

2. Vyote namwachia Yesu, nimwabudu daima.
nimwabudu sikuzote niwe kwake daima.
 
Bandøvelse - mye rytmer og moro!
Aden, min kompis og swahili-lærer, jobber som vakt på campus.
Toalett-fasilitetene våre
Dusj - med varmt vann hvis du er heldig.
Bad - mzungu har klistra opp et speil på veggen. 

3 kommentarer:

  1. Heisann ! Koselig med nytt på bloggen, selvom vi har vært litt på sms i det siste :)Gøy med så mye musikk-aktiviteter :)skjønner du trives da..Skjønner også hvorfor julepresang-ønskene er musikk-instrumenter..Godt du ikke er kravstor når det gjelder bo-forhold :)Klem, m&p

    SvarSlett
  2. Fantastiske bilder Stian!!Do-forholdene minner meg om India:) Klarer du deg uten papir??:)Klemklem May Linda

    SvarSlett
  3. Foretrekker fortsatt papir, asså. Men du får spørre igjen når jeg har vært her i 10 måneder.. ;)

    SvarSlett