lørdag 14. juli 2012

Noen bilder fra den tredje uka

Nok en uke har flydd fordi her nord. Denne uka har jeg hatt en begravelse, noen turistandakter, gjort diverse arbeid på kontoret, og forberedt morgendagens gudstjeneste med nattverd og 4 dåp. På fritida har jeg lest en del artikler til masteroppgaven min, og så har jeg fått meg noen venner som jeg har spilt fotball med de siste to dagene. "Kidsa" er jammen kjappe og spreke, så min kondis har fått kjørt seg skikkelig. Nå er jeg så støl i beina at jeg nesten ikke kan gå, men det går jo over...

I dag har jeg vært med kollegaene Jostein og Lars Martin og hatt gudstjeneste på Meløyvær. Det tar en times båttur å komme seg ut dit (bilde av ferga ovenfor). Noen flere bilder følger:  
Hurtigruta Finnmarken klar til avgang lørdag morgen.
Vi lot oss ikke stoppe av heldagsregnet.
Sandsøya i forgrunnen, Grytøy i bakgrunn.
Morgentrøtt, men vinden og regnet fikk vekket meg etterhvert...
Gjestehavna i Meløyvær 1.
Gjestehavna i Meløyvær 2.
Gjestehavna i Meløyvær 3.
Blomstereng på Meløyvær.
Den gamle, nedlagte skolestua på Meløyvær (nå privateid sommerhus).
Nydelige, hvite strender 1.
Nydelige, hvite strender 2.
Ungdomshuset som for anledningen ble brukt som kirkerom.
Fra kaia på Krøttøy. Det bor 2-3 fastboende på Krøttøy og Meløyvær, og disse er tøffe nok til at de faktisk driver hotell!

2 kommentarer:

  1. Hei !
    Flotte bilder ! Og nå har vi også opplevd mye av Nord-Norges natur og vær ! Takk for en flott og koselig uke :) Du er ikke bare en flott preste-vikar, men også en kunnskapsrik guide... I dag er det tilbake til hverdagen for oss alle, men vi kan glede oss over bilder og gode ferie-minner :) Klem fra en stolt mamma.

    SvarSlett
  2. Du treng å ha en anelse skjegg. På det bildet nån innlægg længer ned i rød genser ser du jo ut som du e 13 ;)

    SvarSlett